Plou o no plou, aquesta és sa qüestió…

Aquest dissabte el temps estava un poc inestable, donaven pluja a molts indrets i confiant en les prediccions meteorològiques ens vàrem decantar per Cala Embasset, era un dels pocs llocs on no havia de ploure. Idò, pareix que aquesta vegada la varen encertar i no hi va ploure, encara que una vegada se va acostar un nigul negre i va amollar quatre gotes per fer-nos dubtar. Però, això, va ser tot i vàrem poder gaudir d’un bon dia de bloc en aquesta zona especial.

Especial, perquè és la zona més gran d’arenisca que tenim a l’illa i pel lloc on es troba. Per poc es va salvar de l’incendi més gran que hem tengut a les illes, que va calcinar una gran extensió del voltants. Posa la pell de gallina veure els cims dels voltants tots cremats, quan ens hi dirigim amb el cotxe de camí cap a la zona.

Als sectors més propers a la mar hi havia un poc d’humitat i la roca estava un poc llenegadissa, però un poc més amunt tenia bon tacte, així que vàrem encalentir a uns blocs fàcils, encara que per jo no ho eren tant, per després anar a provar un bloc del que no sabem el nom, aproximadament de 7A. En Jaume i en Gus li varen estar donant canya fins trobar cada un el seu propi mètode i en pocs intents en Jaume el se va fer seu, en canvi per en Gus va ser un poc més treballós, i en algún moment un poc desesperant fins i tot, però així mateix també el se va embutxacar.

P1090254

Gus provant els moviments, la placa que es veu a la dreta d’ell és on vaig obrir “Bum Bum”

P1090264

Una altre imatge de’n Gus al mateix bloc.

P1090256 P1090257 P1090258 P1090259 P1090260 P1090261

P1090262

Seqüència d’en Jaume fent aquest blocarro.

Jo per la meva banda em vaig fixar amb una placa del costat dret del mateix bloc i vaig obrir-ne un de nou. Per ara es comença de dret, però segur que pot sortir d’assegut, ja s’encarregaran els més forts de cercar-li el sistema. Varem fer un mà per mà amb en Pablo donant-li pegues fins trobar el mètode per resoldrer-lo, encara que no empleàrem el mateix, a mi em va sortir abans i així vaig fer el “first ascent” d’aquesta nova línia que es diu “Bum Bum” i que deu sortir aproximadament 6B, a l’espera de més repeticions per consensuar la seva dificultat. Un motiu d’alegria per jo i una pujadeta de motivació… i com que a jo ningú me fa fotos no tenc cap imatge…

Ens varem moure un poc més amunt per provar-ne d’altres, en Jaume va estar provant “Mortal Kombat” fent bé el moviment d’entrada però amb dificultats per el següent moviment, on es necessita una bona envergadura per arribar al romo de més amunt, i on no n’hi ha no hem podem trobar, així que tocarà cercar qualque truc o un altre sistema per poder fer el moviment. Tampoc és un bloc que es pugui provar moltes vegades seguides, perque te una roca punxaguda que es sembla més al granit que a l’arenisca de formes suaus.

P1090266

Jaume al segon moviment de “Mortal Kombat”

En Gus i jo vàrem estar provant-ne un altre que a ell li va sortir, després de trobar el mètode, però que a jo em va quedar pendent… Un altre dia serà.

És una llàstima no disposar d’un croquis d’aquesta zona per saber els noms dels blocs, només en coneixem alguns per el boca a boca, i la seva dificultat. Darrerament també hi ha moltes noves obertures, però que poca gent coneix i així es va fent cada dia més necessari el disposar d’unes ressenyes de la zona, perquè no es perdin en el temps tots els noms dels blocs ja oberts i perque no hi hagui dubtes de si ja estan o no oberts, cosa que ens passa molt sovint. Amem si algú dels que ho coneixen bé s’anima a fer aquesta feina que és poc agraïda, més que res per sa feinada que duu, però que segur serà ben rebuda pel col·lectiu de bloquers illencs i visitants d’ultra mar.

Salut i ens veim entre els blocs…

Tomeu Genovart.

Deixa un comentari

